Skydiven en naar een heel fijn plaatsje – traveldiary 22

Na magnetic island was het tijd om naar Airlie beach te gaan waar ik een hele vette activiteit op de planning had staan, waarschijnlijk heb je al wat foto’s voorbij zien komen op facebook. Toch ga ik dit avontuur nog even in woorden met jullie delen.

Rond 8 uur kwamen Essi en ik aan in Airlie beach, na het inchecken etc. had ik  niet heel veel zin meer om te koken en dus werd het mac donalds (slecht!)  ’s avonds vroeg naar bed want de volgende ochtend moest ik al om zeven uur bij het skydive kantoor verzamelen. Nadat ik mezelf gewogen had, en wat papieren had ondertekend over mijn leven was het tijd om naar het vliegveld te gaan. Eigenlijk namen de zenuwen hier al een beetje af. Wel vroeg ik mezelf af wat voor geks ik in een half uur zou gaan doen. Het plan was namelijk om van 15.000 ft (lees 4,5km) uit een vliegtuigraam te vallen.  Supervet, dit is eigenlijk al een droom van mij zolang ik me kan herinneren alleen wilde ik er nooit zoveel geld aan uit geven. Deze dag deed ik dat wel! Ik kreeg een harnas om en werd gekoppeld aan een man met wie ik samen zou spingen. In het vliegtijd vielen de zenuwen nog steeds best mee, we gingen hoger en hoger en toen de eerste persoon uit het vlliegtuig sprong vroeg ik me toch wel weer even af waar ik ook alweer mee bezig was. Nog twee andere mensen sprongen voor mij totdat ik aan de beurt was. Eigenlijk ging het heel snel. Ik zat op het randje in de opening, legde mijn hoofd in mijn nek en voordat ik het wist viel ik met 200km/u naar beneden. Wat een gaaf gevoel! AMAZING dat is het enige wat ik er over kan zeggen, de adrealine stroomde door mijn lichaam en wauww.. Nu ik er weer aan terugdenk word ik weer helemaal happy. De vrije val duurde ongeveer een minuut, daarna ging de parachute open en was het eigenlijk een beetje chillen en genieten van het uitzicht want ik sprong boven de prachtige whitsunday eilanden.

Deze eilanden bezocht ik twee dagen na mijn sprong met een tour. Rond 10uur vertrokken we met de boot richting de eilanden. Voordat we bij het mooiste strand ter wereld aankwamen maakte we nog een stop om te snorkelen, ik zag prachtig gekleurde vissen en een hele hoop mooi koraal. Na 45 minuten vaarde we verder naar whiteheaven beach waar we naar een uitkijkpunt liepen en een prachtig uitzicht hadden. Ook was er nog wat tijd om op dit mooie strand te relaxen voordat we met de boot weer terug gingen naar het vaste land. Op de weg terug zagen we nog een walvis van dichtbij, echt supervet want zo dichtbij had ik er nog nooit 1 bewonderd.

Diezelfde avond nog nam ik de bus naar Agnes water, waar ik na een hele nacht in de bus om zes uur in de ochtend aankwam. Gelukkig hadden ze in het hostel een busje waar ze me mee ophaalde, scheelde weer een kwartiertje lopen. In het hostel nam ik een lekkere bak koffie,een ontbijtje en chillde ik tot de receptie openging.  Ik checkte in, chillde nog een beetje en maakte een wandeling over het strand en liep naar het ‘centrum’. De dag erna kwam Essi aan het meisje waarmee ik samen reisde op Magnetic island, supergezellig. Samen genoten we van de dagen die we op het strand, bij het zwembad of al pratend bij de receptie doorbrachten. 1 dag namen we surflessen, ik had dit vier maanden geleden al een keer gedaan maar wilde het toch graag nog een keer proberen. Dit was weer een erg leuke activiteit en ik was nog net zo slecht als eerst maar het was een hoop plezier. Agnes water en town of 1770 wat vijf kilometer verderop ligt vond ik erg leuk en voelde erg als thuis, waarom weet ik niet maar fijn was het wel. Dit maakte het ook wel erg lastig om te vertrekken, ik had het echt naar mijn zin.

Nu ben ik in Hervey bay en wacht ik tot Britt aankomt zodat we er samen een gezellige avond van kunnen maken en morgen samen aan de Fraser island tour kunnen beginnen. Ik heb zin om haar weer te zien na 5 maanden… Nog een paar uurtjes.