Broome naar Darwin en alle staten bezocht! – traveldiary 19

Laat ik zeggen, dit was niet een van mijn beste weken tijdens mijn reis, ik had twee lange busreizen van 15+uur mijn telefoon werd gestolen en ik vond hem terug waarna  hij een paar dagen later stuk ging en ik alsnog al mijn foto’s van de westkust kwijt ben. Erg jammer maar helaas niks aan te doen.

Na de roadtrip werd ik gedropt in Exmouth en hoe hard ik ook riep dat ik geen zin had om vrienden te maken  zat ik die avond wel op het terras bier te drinken met een jongen uit Amerika. Je kan je reis/dagen niet plannen, dat is wel duidelijk. De volgende dag stond er een 17-urige busreis op de planning van Exmouth naar Broome. Bij de ‘bushalte’  raakte ik aan de praat met een meisje uit Manchester, zei nam dezelfde bus en ging ook naar Broome.

Eenmaal in Broome kwamen we erachter dat we in hetzelfde hostel  sliepen. In het hostel nam ik een heerlijke douche, at ik mijn lunch en werd ik opgehaald door een Australische jongen  met wie ik samen met nog wat andere reizigers de dinosaurus footprints heb bekeken. Leuk om te zien, maar eerlijk gezegd denk ik niet dat ze echt zijn. Als ze echt waren zou je ze vast niet kunnen aanraken toch?

De rest van de dagen waren een beetje vakantie. Ik ben twee dagen naar het strand geweest, waar ik mijn bruine kleurtje weer een beetje heb bijgewerkt . Dit deed ik samen met het andere meisje. Ook keken we de zonsondergang. een dag op het strand en een dag heerlijk met een koud biertje in mijn hand vanaf het terras.
De 3 dagen erna was ik had opzoek naar travelmates om mee naar Darwin te reizen, tevergeefs want ik heb er ook een busreis van 25uur en 50 minuten opzitten (zonder telefoon) haha gelukkig had ik wat gezelschap van dat andere meisje.

Darwin is een leuk klein leuk stadje met een winkelstraat, een strand, terrasjes en een Waterfront waar ik de hele week heb doorgebracht. Dit is een soort van strandje midden in de stad, waar je gelukkig ook kan zwemmen omdat hier geen krokodillen zijn. Op woensdag deed ik een tour, dit was echt supergaaf. Als eerst had ik een boottocht over de Adelaide river waar we de krokodillen wel van heel dichtbij bekeken.,Het was bijna een beetje eng(Gelukkig hadden we tralies voor de boot). Hierna reden we naar Litchfield nationaal park, eenmaal daar bezochten we drie prachtige watervallen waar we ook konden zwemmen. Dit heb ik zeker gedaan…

Vrijdag begint mijn roadtrip richting Cairns, ik ben benieuwd!