Drie dagen op Fraser Island- Traveldiary 23

Het was echt zoals je altijd in films ziet, ik had Britt al bijna 6 maanden niet gezien n op het moment dat ze de keuken in kwam lopen waar ik een (uhum heerlijk) welkoms maal aan het koken was sprong ik in  haar armen. Wat fijn om iemand die je lief is en je al heel lang niet hebt gezien weer te zien.

Samen hadden we een tour geboekt naar Fraser island. Britt reed samen met een ander Duits meisje vanaf Brisbane naar Hervey bay waar ik haar in de armen sprong. De volgende ochtend moesten we al om 7 uur bij het kantoor zijn waar de tour zou beginnen. De mensen die wilde rijden kregen eerst wat uitleg en moesten wat papieren ondertekenen, daarna was het tijd voor mij om dit te doen en haalde we nog wat meisjes op bij hun hostel.

Nu was het tijd voor koffie en wat boodschappen voordat we naar de ferry reden en we uiteindelijk op het eiland aankwamen, dit was rond 12 uur. Tijd voor een lunch bij het hostel, wat nog enig wat tijd kostte om daar te komen  omdat er op Fraser nou niet bepaald goede wegen zijn. Het strand is de mainroad en anders rijd je over zand weggetjes, maar dan met echt zacht zand. Na de lunch was het tijd voor wat plezier onze tourguide Craig liet ons eeerst het shipwreck zien en bracht ons daarna naar Eli creek waar we met zwembanden onze weg door het water maakte. ‘S avonds aten we, dronken we en deden we spelletjes met de hele groep.

Zaterdagochtend stonden we al vroeg op om de zonsopgang te zien. Daarna heb ik nog even geslapen want ik was nog best moe, om 7 uur hadden we ontbijt waarna we naar Lake Garawongera gingen. Dit Lake is gevuld met water en tea tree olie, dit geeft het meer een gele gloed. Onze tourguide kwam weer met iets leuks, namelijk dat we het zand op de bodem over ons lichaam en in ons haar moesten doen. Dit zou je haar en huid erg zacht maken en hij had gelijk, mijn haar was erg zacht wel jammer van het zand dat achterbleef. Na dit lake was het tijd om een kort bezoek aan de pinnacles te brengen. Wat het precies inhield geen idee maar het zag er wel heel anders uit dan de pinnacles aan de westkust. Na een leuk ritje over het strand kwamen we aan bij indian head een mooi uitzicht punt over de stranden en met een rijke geschiedenis. Na dit alles bezochten we de champagne pools, helaas geen gratis champagne maar wel twee mooie pools waar we heerlijk in konden duiken om af te koelen. De tweede dag was een volle maar leuke dag, na al deze leuke dingen gingen we weer naar het hostel waar we opnieuw met ze allen aten, goon dronken en spelletjes speelde.

De derde en laatste dag begon opnieuw om 7 uur met ontbijt. Na het ontbijt begonnen we te rijden en belandde we bij een plaats waar we eerst zo’n 40 minuten berg opwaarts moesten lopen. We kwamen uit bij een soort van kleine sahara waar onze tourguideons vertelde dat het lake verdwenen was, joking… Wat is hij toch grappig. Bij dit lake relaxte we even totdat we weer terugliepen en naar onze volgende bestemming central station gingen. Hier liepen we rond en vertelde Craig ons over de aboriginals en de andere geschiedenis. Als laatste bezochten we Lake mckenzie, wauw wat een plaatje. We zwommen heerlijk in het meer en maakte een hele hoop onderwater foto’s.

Die avond waren we weer terug in Hervey bay waar Britt, ik en dat Duitse meisje nog een nachtje sliepen voordat we de volgende ochtend via Rainbow beach en beerburrum weer naar Brisbane reden. Vanaf daar namen we de trein naar Ipswich waar de hostmoeder van Britt ons ophaalde. Ik blijf namelijk nog tot 21 september bij hun thuis.