Roadtrip van Perth naar Exmouth en Karijni national park – traveldiary 18

Het afscheid met mijn host-mum was akward ze bracht me naar het station en we namen afscheid. Op het moment dat ik in de trein stapte om naar Perth te gaan voelde het alsof ik nooit een au pair was geweest. Ik denk dat afscheid nemen van iets waar je het niet naar je zin had meer als een opluchting voelt dan als een verlies. Maar goed, na dit afscheid was het tijd voor een nieuw avontuur. Een roadtrip met Saskia(een aupair vriendin uit Perth ) en Philip een jongen die ik heb ontmoet via Saskia.

Rond een uur of 1 werden Saskia en ik opgehaald in Perth, nadat we alles in de auto hadden gestopt reden we naar een andere vriendin om de campingspullen op te halen die we zouden overnemen. Hierna deden we boodschappen en reden we naar de eerste bestemming  Geraldton.  Toen we hier aankwamen was het al donker en reden we naar de gratis camping die we hadden gevonden op wikicamps. Op het moment dat we de tent op wilde zetten begon het te regenen en dus werd het een nachtje in de auto.

Op zaterdag bezochten we het stadje waar we 1 stop maakte en daarna verder reden richting port gregory waar een prachtig pink lake te zien was. Ook maakte we een stop in kalbarri nationaal park waar we een hike deden vanaf the rainbow valley tot the muchroom rock. Ook hier zochten we weer naar een free campsite waar ik me eerste nacht in een tentje in Australië doorbracht. Naast ons stonden super lieve mensen. hHet was een oud echtpaar en we vroegen ze odf we zout mochten lenen, en natuurijk mocht dat. Toen ze hoorde wat we gingen eten (bacpacker meal, lees pasta met saus en een blikje tonijn) kregen we pastasaus en kwamen ze ons heerlijk geroosterd brood met boter brengen . Jummie!

De volgende dag was het tijd om richting shark bay te rijden. Onderweg stopte we bij shell  beach en een paar andere prachtige stukken strand. Deze dag kwamen we op tijd aan bij de camping, waar we helaas voor moesten betalen, maar nu konden we wel lekker even douchen.

De dag erna was het tijd om naar Monki Mia te rijden, hier bezochten we het nationaal park waar ze langs de kustlijn 3x per dag de dolfijnen voeren. Supergaaf om te zien! De dolfijnen kwamen zo dichtbij dat je ze bijna aan kon raken maar natuurlijk is dit verboden.  In de middag reden we nog een ander nationaal park in waar we een prachtig uitzicht hadden.

Op 25 juli was het tijd voor Coral bay, het was 27 graden deze dag dus het kwam goed uit dat er een heleboel stranden waren. Ik heb ook lekker een verfrissende duik genomen en kan nu zeggen dat ik in de zee en kan nu zeggen dat ik heb gezwommen tijdens de winter. Hierna reden we door naar Exmouth waar we bij de vuurtoren de zon in de zee zagen zakken. Hierna zochten we weer een camping op waar ik opnieuw in mijn tentje mocht slapen, iets wat ik zeker niet ga missen want het kan best wel koud zijn in de nacht. (4-12 gr)

Ook de dag erna brachten we door in Exmouth. We bezochten het cape Le Grand national park waar we een paar erg mooie hikes deden, de volgende dag deed ik samen met Saskia een glass bottom boat tour. Superleuk, we zagen schilpadden, koraal en mooie vissen en tussendoor hebben we nog even gesnorkeld. Kon ik dat mooie koraal ook even van dictbij zien. De volgende ochtend vertrokken we al vroeg richting Karijini nationaal park (642 kilometers rijden) Het kostte ons dan ook de hele dag en toen we aan kwamen hebben we gelijk onze tent opgezet en zijn we op tijd naar bed gegaan.

In Karijini hebben 3 dagen gespendeerd. Wat een prachtig park! Ik denk dat ik hier nog wel een apart blogbericht aan ga wagen. Een supergroot nationaal met ontzettend veel mooie gorge’s . Elke dag deden we een aantal mooie hikes . De leukste hikes vond ik degene waarbij we echt moesten klimmen, door het water moesten lopen en de spiderwalk deden. De spiderwalk betekend dat je tussen twee muren met je handen en voeten moet klimmen zodat je niet het water raakt.