The great ocean road & the Gramphians – TRAVELDIARY 9

Na coffs harbour reisde ik door naar Canberra, deze stad werd mij door iedereen flink afgeraden maar ik wilde er toch graag heen omdat het de hoofdstad van  Australië is(eigenwijs). Ik ben er 3 dagen geweest voordat ik weer doorreisde naar Melbourne. in Melbourne kreeg ik de kans om the great ocean road te doen en deze kans pakte ik met beide handen aan.

Ik vond Canberra een erg leuke stad met een fijne sfeer, het is er namelijk niet zo druk en dat beviel mij wel. Helaas was er niet erg veel te doen. Ik heb deze dagen vooral winkeltjes gekeken en ben nog naar de war memorial geweest, erg indrukwekkend. Ook was ik jarig in deze stad, ik vond het erg gek om in Australië jarig te zijn want nu had ik het gevoel dat ik 8 uur langer jarig was vanwege het tijdsverschil.
Via facebook had ik contact gelegd met drie Nederlandse meiden die net als mij de Great ocean road wilde doen. Op 22 april ontmoette ik twee van hen in een hostel waarna we samen de auto met rooftoptent op gingen halen die we hadden gehuurd. Het andere meisje hebben we opgehaald bij haar huis. Nadat we de auto hadden ingepakt zijn we begonnen met rijden, onze eerste stop was een roze meer. Daarna reden we door naar de Great ocean road. We stopte op veel  verschillende plaatsen lang de kust en bezochten de stranden. Bij Anglesea spotte we bij de golfclub onze eerste kangaroos. Tenminste voor mij waren het de eerste die ik zag en dat werd tijd na 6,5 week. In de avond zochten we onze eerste gratis camping op en deden we een poging om de rooftoptent in het donker en zonder licht op te zetten. Gelukkig kregen we al gauw hulp van een Nederlands meisje en licht van onze Engelse/Australische buren.  Toen hij eenmaal stond zijn we gaan picknicken op de grond en hebben we daarna nog een biertje gedronken bij onze buren.

Deze dag erna was onze eerste stop Lorne waar we onze eerste waterval bezochten, daarna zijn we doorgereden naar nationaal park The Gramphians omdat het weer daar beter  zou zijn. Deze dag beklommen we veel bergen, zagen we mooie watervallen en hebben we een aantal mooie lookouts bezocht.  Ook beklommen we een berg van maar liefst 1161 meter hoog (ook al klommen we zelf maar een paar meter omhoog hoor , de rest deed de auto)

De dag erna was het weer tijd om richting de Great ocean road te rijden waar we nog een hoop te zien hadden.  Deze dag hebben we een aantal mooie watervallen gezien, zijn we langs stranden gereden en hebben het nummer 1 van op de lijst van de Great ocean road bekeken namelijk de 12 apostelen.  26 april was de laatste dag dat we de auto hadden, langzaam zijn we steeds meer richting Melbourne gereden. We hebben deze dag nog een waterval bekeken, zijn langs het strand gereden en zijn voor de lunch gestopt bij de Subway. Op de reserve tank reden we het laatste stukje naar de verhuurplaats en 10 minuten voordat ze sloten leverde we de auto in.

Ik heb erg genoten van deze roadtrip, ik heb veel mooie dingen mogen zien en dit alles was een groot avontuur. 4 meiden 1 auto met een 3 persoonsrooftoptent, geen douches en een hele mooie omgeving op de great ocean road en the Gramphians. Thanks voor dit avontuur!